Ενάντια στο φασισμό και τον ρατσισμό…
6 μήνες μετά την είσοδο της Χρυσής Αυγής στη Βουλή, κανείς πια δεν δικαιούται να λέει ότι δεν γνωρίζει. Το αυγό του φιδιού έσπασε. Και το δηλητήριο από τις δαγκωματιές του απειλεί τώρα ανθρώπινες ζωές: φτωχών ανθρώπων που έτυχε να γεννηθούν με το «λάθος» χρώμα δέρματος και διασταυρώνονται από ατυχία με τα «τάγματα εφόδου», μεταναστών, αριστερών ή αναρχικών, καλλιτεχνών πού δεν υποτάσσονται στα γούστα των Ναζί, ομοφυλόφιλων, συνδικαλιστών, τσιγγάνων, «διαφορετικών» για τα γούστα των φαιοχιτώνων.
Μας τρομάζει η άνοδος των νεοναζί. Ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης σαν τη σημερινή. Οι κυβερνήσεις των τριών τελευταίων χρόνων που εφαρμόζουν τις πολιτικές των Μνημονίων έχουν νομιμοποιήσει την ατζέντα της Χρυσής Αυγής, με τον ρατσισμό κατά των μεταναστών, τις επιχειρήσεις-σκούπα, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους φράκτες, με τον οργουελιανό «Ξένιο Δία». Για τις δόσεις των δανείων των τραπεζιτών, έχουν φτάσει να παίζουν στα ζάρια τις ζωές 17χρονων και 18χρονων παιδιών: οι εξαγγελίες της κυβέρνησης Σαμαρά για την κατάργηση του λειψού νόμου για την ιθαγένεια είναι η σύγχρονη εκδοχή της ανθρωποθυσίας των νέων της Αθήνας στον Μινώταυρο της Τρόικας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στα νέα παιδιά των μεταναστών που θα τελειώσουν το σχολείο και θα ξαναγίνουν μετανάστες μιας πατρίδας που ποτέ δεν γνώρισαν, δεν μπορούμε παρά να βλέπουμε τα δικά μας παιδιά που αναγκάζονται να πάρουν ξανά το δρόμο της ξενιτιάς.
Στα μεσάνυχτα της Χρυσής Αυγής και των πολιτικών που την θρέφουν, μας δίνουν ελπίδα και αισιοδοξία οι αχτίδες της αντίστασης: οι αντιφασιστικές διαδηλώσεις στις γειτονιές, οι μαθητές που παρέλασαν με αντιναζιστικά περιβραχιόνια στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου, οι Πακιστανοί μετανάστες που δεν φοβήθηκαν να διαδηλώσουν στις 24 Αυγούστου στην Ομόνοια ενάντια στις αστυνομικές και φασιστικές επιθέσεις, οι καλλιτέχνες που συνεχίζουν το έργο τους ατρόμητοι από τη ναζιστική τρομοκρατία. Και, πιο πολύ, κάθε μοναχική πράξη αντίστασης – σε ένα λεωφορείο, σε μια δημόσια υπηρεσία ή σε ένα πάρκο – απέναντι στον ναζιστικό ζόφο, μάς στυλώνει για τη μάχη που έχουμε μπροστά μας.
…η 19 Γενάρη είναι η κραυγή σου!
Στην ιστορία του φασισμού, η πάλη εναντίον του μετεωριζόταν πάντοτε ανάμεσα σε δύο στιγμές: στο «πολύ νωρίς» και στο «πλέον αργά». Για όσες και όσους υπογράφουμε αυτή την πρωτοβουλία, δεν είναι ούτε πολύ νωρίς, ούτε πολύ αργά: η ώρα για τη μάχη ενάντια στο φασισμό είναι τώρα.
Μπορούμε να σμίξουμε τις πολλές και διάσπαρτες πράξεις αντίστασης σε μία μέρα μαζικής δράσης ενάντια στη φασιστική απειλή; Εμείς λέμε ναι. Γι’ αυτό ξεκινάμε το κίνημα της 19 Γενάρη. Για να ενώσουμε όλες τις διαφορετικές δυνάμεις που θέλουν να παλέψουν τον φασισμό. Αλλά, το κρισιμότερο, για να ενώσουμε όλες τις αντιφασιστικές ευαισθησίες, από όποιο κομμάτι της κοινωνίας και από οποιαδήποτε αφετηρία και αν προέρχονται, σε ένα μαζικό κίνημα που θα στριμώξει και τελικά θα γυρίσει το νεοναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής εκεί που πραγματικά ανήκει: στους υπονόμους της Ιστορίας.
Ο λογικότερος τόπος συγκέντρωσης αυτής της αντιφασιστικής κραυγής δεν είναι άλλος από την πλατεία Συντάγματος: εκεί, σ’ αυτήν την Πλατεία που αντηχεί από τα συνθήματα των μεγάλων απεργιών των τριών τελευταίων χρόνων και που μυρίζει τα δακρυγόνα της αστυνομικής καταστολής ενός καθεστώτος που έχει χάσει πια κάθε δημοκρατική νομιμοποίηση, επιλέγουμε να οργανώσουμε μία μεγάλη αντιφασιστική συγκέντρωση και συναυλία, που θα δείξει ποιός είναι η πραγματική πλειοψηφία.
Οι άνθρωποι του Πολιτισμού, των Γραμμάτων, των Τεχνών και της Επιστήμης, έχουμε ιδιαίτερο καθήκον να στηρίξουμε αυτή την πρωτοβουλία. Δεν μπορεί να υπάρχει πραγματική τέχνη ή επιστήμη σε κλειστές αίθουσες, τη στιγμή που έξω από τις πόρτες μας ακούμε τις μπότες αυτών που κάψανε βιβλία και στη συνέχεια ανθρώπους. Μέσα σ’ αυτή τη μάχη, σ΄ αυτή την εποχή των τεράτων, θα ανακαλύψουμε από την αρχή το πραγματικό νόημα της τέχνης και της επιστήμης,.
Είμαστε αισιόδοξοι και αισιόδοξες ότι σ’ αυτή τη μάχη ενάντια στη φασιστική απειλή θα βγούμε νικητές, αν αγωνιστούμε όλες και όλοι μαζί. Και η ώρα αυτής της μάχης είναι τώρα.
Οι πρώτες 200 υπογραφές:
ACTIVE MEMBER, SOCIAL WASTE (συγκρότημα hip-hop), Αβρανάς Αλέξανδρος (σκηνοθέτης-κινηματογραφιστής), Αθανασιάδης Χάρης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Αθανασίου Αθηνά (Πάντειο Πανεπιστημιο), Αθανίτη Όλγα (ηθοποιός-μεταφράστρια), Αϊβαλιώτου Ειρήνη (δημοσιογράφος, δημιουργός και διαχειρίστρια του διαδικτυακού τόπου www.catisart.gr), Αλατράς Νασίμ (δημοσιογράφος-συγγραφέας), Αλεξάτος Γιώργος (συγγραφέας), Αναγνωστοπούλου Σία (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Ανδριωτάκη Νικόλ (μουσικός), Αντωνίου Ευαγγελία (ΤΕΙ Αθήνας), Αποστολάκης Χαϊνης (μουσικός), Αποστολίδου Μυρτώ (φωτογράφος), Αρβανίτης Κώστας (δημοσιογράφος), Αρκουλή Κυριακή (εικαστικός), Βάζος Αλέξανδρος (εικαστικός, Βερολίνο), Βεντούρα Λίνα (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Βέργου Άννα (μουσικός), Βέργου Λαρίσα (ηθοποιός-κοινοτική σύμβουλος στο 1ο Διαμέρισμα του Δήμου Αθηναίων), Βλασόπουλος Κώστας (Πανεπιστήμιο του Νοτινγχαμ), Βογιατζής Στρατής (σκηνοθέτης, εικαστικός, φωτογράφος), Βουλβούλη Αιμιλία (Πανεπιστήμιο Φατίχ), Γαγανάκης Κώστας (Πανεπιστήμιο Αθήνας), Γαλανάκη Ρέα (συγγραφέας), Γέρου Κάτια (ηθοποιός), Γεωργαντώνης Νίκος (λογοτέχνης), Γεωργάτος Σπύρος (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Γεωργούλας Στράτος (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Γιαννόπουλος Γιώργος (εκδότης περιοδικού «Ένεκεν»), Γκαργκάνας Πάνος (εκδότης εφημερίδας «Εργατική Αλληλεγγύη»), Γκέλης Σπύρος (Τμήμα Βιολογίας ΑΠΘ), Γουβιάς Διονύσης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Γούναρη Παναγιώτα (Πανεπιστήμιο Μασαχουσέτης – Βοστώνη, ΗΠΑ), Γράβαρης Νίκος (μουσικός, διαφημιστής), Γραμμένος Θεοφάνης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Γραφανάκης Στάθης (σκηνοθέτης), Γρηγορίου Λευτέρης (μουσικός), Γώγου Λέλα (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης), Δανίκας Κωνσταντίνος (ηθοποιός), Δεδουσόπουλος Απόστολος (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Δεμερτζής Δημήτρης (υποψήφιος διδάκτορας Πολιτικών Επιστημών, ΑΠΘ), Δεντάκης Παντελής (ηθοποιός-σκηνοθέτης), Δημητριάδου Ελένη (κοινωνιολόγος-μεταφράστρια), Διαλέτης Δημήτρης (Πανεπιστήμιο Αθήνας), Διαμαντοπούλου Χρύσα (ηθοποιός), Διβάρης Γιώργος (ΣΚΤ – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Δοξιάδης Κύρκος (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Δραγάνης Χρυσόστομος (κιθαρίστας, τραγουδοποιός, Έβρος), Ζαρκάδης Γιάννης (Πανεπιστήμιο Πάτρας), Ζυρίνης Κώστας (φωτογράφος-συγγραφέας), Ζώρας Κώστας (καθηγητής, πρώην Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου), Ζώτος Τάκης (δικηγόρος), Θεοτοκάς Νίκος (ιστορικός, Πάντειο Πανεπιστήμιο), Θωμά Λαμπρινή (δημοσιογράφος), Ιωαννίδου Αλεξάνδρα (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Ιωάννου Αλέξης (ηθοποιός), Καβουριάρης Μάκης (πανεπιστημιακός), Καλλίτσης Χρίστος (δημοσιογράφος-κινηματογραφιστής), Καλογιαντσίδης Θανάσης (καθηγητής γερμανικής γλώσσας), Καμπαγιάννης Θανάσης (δικηγόρος-συγγραφέας), Καμτσίδου Κ. Ιφιγένεια, (ΑΠ Θεσσαλονίκης), Κανελλόπουλος Παναγιώτης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Καραφίλη Αύρα (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Καρβουνά Σοφία (μουσικός), Καρκαμπούνας Σπύρος (Ιατρική Σχολή Ιωαννίνων), Κάσσης Δημήτρης (μουσικός), Κατσιαμπούρα Γιάννα (Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), Κατσίμη Μαριλένα (δημοσιογράφος), Κελανδριάς Παναγιώτης (πανεπιστημιακός, τραγουδοποιός), Κεραμεύς Δημήτρης (συγγραφέας – σκηνοθέτης), Κεφαλής Χρήστος (χημικός-συγγραφέας, ΣΕ περιοδικού «Μαρξιστική Σκέψη»), Κιουπκιολής Αλέξανδρος (ΑΠ Θεσσαλονίκης), Κιτσίκης Α. Κώστας (αρχιτέκτονας), Κολιοπούλου Μαρία (χορογράφος), Κοσμά Υβόν (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Κότσιας Σπύρος (οικονομολόγος), Κουκαλάνι Βασίλης (ηθοποιός), Κουκουλάς Γιάννης (ιστορικός Τέχνης), Κουκουράκης Κωνσταντίνος (πρώην Δήμαρχος Ιναχωρίου, Δημοτικός Σύμβουλος Κισσάμου), Κουνιάκη Ευγενία (δικηγόρος), Κουραχάνης Νίκος (υποψήφιος διδάκτορας Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Κουτσούρης Αλέκος (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο), Κόφτης Γιώργος (εικαστικός), Κρίβας Σπύρος (Πανεπιστήμιο Πάτρας), Κώτσιος Παναγιώτης (οικονομολόγος), Λαπιδάκη Ελένη (ΑΠ Θεσσαλονίκης), Λεοντακιανάκος Μάκης (δικηγόρος), Λιάμπας Τάσος (ΑΠ Θεσσαλονίκης), Λιαποπούλου Ραχήλ (ηθοποιός), Λιβιεράτος Μίμης (ιστορικός), Λίτσης Μωυσής (δημοσιογράφος, μέλος ΔΣ της ΕΣΗΕΑ), Λορίδας Περικλής (μουσικός-συνθέτης), Λύρα Ζωή (ηθοποιός-σκηνοθέτης), Λώλος Μάριος (πρόεδρος Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος), Μc Yinka (μουσικός), Μακριδάκης Γιάννης (συγγραφέας), Μαλαφέκα Μαρία (αρχιτέκτων, μεταφράστρια, εκπαιδευτικός), Μανιάτης Γιώργος (καθηγητής Πολιτικής και Ηθικής Θεωρίας, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών), Μαούνης Αντώνης (αρχιτέκτονας), Μαργαρώνη Μαίρη (φιλόλογος-κοινωνική ανθρωπολόγος), Μαρκέτος Σπύρος (Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Μαστρογιαννόπουλος Τάκης (οικονομολόγος, μέλος της ΣΕ περιοδικού «Μαρξιστική Σκέψη»), Ματθαίου Άννα (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Μαυραγάνη Γεωργία (σκηνοθέτης, Κίνηση Μαβίλη), Μαυραγάνη Σοφία (χορογράφος), Μαυρομάτης Δημήτρης (graphicdesigner-illustrator), Μαυρουδέας Σταύρος (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), Μεσηνιώτης Χάρης (σκηνοθέτης), Μεταξά Νατάσα (ζωγράφος), Μητραλιά Σόνια (σκιτσογράφος, εικονογράφος, μέλος της πρωτοβουλίας “‘Γυναίκες ενάντια στο Χρέος και τα μέτρα Λιτότητας” και “Επιτροπή ενάντια στο Χρέος”), Μητρούτσικου Ηρώ (ηθοποιός-θεατρολόγος), Μήτσουρα Ηλέκτρα (θεατρολόγος), Μπίμπου Άννα (ΑΠ Θεσσαλονίκης), Μπόκαρης Θέμης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Μπόλαρης Λέανδρος (ιστορικός-συγγραφέας), Μπουζούρη Παρθενόπη (ηθοποιός), Μπουκουβάλας Διονύσης (συνθέτης), Μπουλμπούλης Ευστράτιος (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Μπρούσκου Άντζελα (σκηνοθέτης), Μυστιλόγλου Γιώργος (σκηνοθέτης-παραγωγός), Μωραϊτίνη Σεβαστή (εκπαιδευτικός-μουσικός), Νάζου Δέσποινα (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Νικολαϊδης Ευάγγελος (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Νικολαΐδης Θύμιος (Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), Νικολακάκη Μαρία (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Νικολάου Γιώργος (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Νούλας Βασίλης (σκηνοθέτης, θεατρική ομάδα Nova Melancholia), Νταουντάκη Ανθή (σκηνοθέτης), Ξύδα Ρομίνα (αρθρογράφος), Πανταζής Παύλος (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Παπαδάκη Θάλεια (ηθοποιός), Παπαδάκης Ισίδωρος (συνθέτης), Παπαδάκης Κώστας (δικηγόρος), Παπαδόπουλος Βασίλης (οφθαλμίατρος, ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ), Παπαδόπουλος Δημήτρης (άνεργος μεταλλεργάτης, δημιουργός και διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ), Παπαδοπούλου Δέσποινα (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Παπαδοπούλου Μαρία-Λουίζα (σκηνοθέτης), Παπαλέξη Μαρία (θεατρολόγος), Παπανάγνου Νίκος (δημοσιογράφος), Παπασταθόπουλος Στάθης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Παπαστράτης Προκόπης (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Παπαχελά Νέλλη (δικηγόρος, Πρόεδρος Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων), Παραδείση Μαρία (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Πασχαλίδης Μίλτος (μουσικός), Πατέλης Δημήτρης (Αναπληρωτής Καθηγητής Φιλοσοφίας Πολυτεχνείου Κρήτης), Παυλίδης Βαγγέλης (σκιτσογράφος), Παυλίδης Περικλής (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Πετεινάκη Μαρία (αρχιτέκτων μηχανικός), Πετράκη Γεωργία (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Πετράκης Ορέστης (φαρμακοποιός, μουσικός), Πεφάνη Βάνα (ηθοποιός), Πεχτελίδης Γιάννης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Πισιμίση Βιργινία (δημοσιογράφος), Πίττα Τατιάνα (ηθοποιός), Πολίτης Τάκης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Πολίτου Αναστασία (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Προδρόμου Ρόζα (ηθοποιός), Ρακόπουλος Θεόδωρος (ποιητής, μεταφραστής, δρ Κοιν. Ανθρωπολογίας), Ρηγόπουλος Κίμωνας (ηθοποιός), Ρήγος Άλκης (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Ρίτσου Έρη (συνταξιούχος τραπεζικός), Σαββάκης Μάνος (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Σαββόπουλος Χάρης (ιστορικός-Κριτικός Τέχνης, ΣΚΤ, ΑΠ Θεσσαλονίκης), Σακελλαρίδης Οδυσσέας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Σαμπανίκου Εύη (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Σαμπανίκου Χριστίνα (ηθοποιός-σεναριογράφος), ΣΑΝ ΞΕΜΠΑΡΚΟΙ (μουσικό σχήμα), Σαπουνά Νατάσα (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Σερεμέτης Β. Δημήτρης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Σερντεδάκις Νίκος (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Σιαφάκα Νάση (Πανεπιστήμιο Αθήνας), Σιδηράς Γιάννης (μουσικός), Σκαρλάτου Τζένη (ηθοποιός), Σκορδούλης Κώστας (Πανεπιστήμιο Αθήνας, εκδότης περιοδικού «Κριτική»), Σπαθάρη Σοφία (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Στύλλου Μαρία (υπεύθυνη έκδοσης περιοδικού «Σοσιαλισμός από τα Κάτω»), Τάσκου Βασιλεία (θεατρολόγος), Τζερμάνη Καλλιόπη (ηθοποιός), Τόλιος Γιάννης (διδάκτωρ Οικονομικών, συγγραφέας), Τουλιάτος Νίκος (μουσικός), Τουλούμη Γιώτα (Πανεπιστήμιο Αθήνας), Τούντα Ελένη (ΑΠ Θεσσαλονίκης), Τουρτούρας Χρήστος (ΑΠ Θεσσαλονίκης), Τσαούσης Γιάννης (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Τσέκος Γιώργος (ψηφιδογράφος Χανιά), Τσούτσιας Παναγιώτης (δημοσιογράφος), Φλωρίδης Άδωνις (σκηνοθέτης-θεατρικός συγγραφέας-σεναριογράφος), Φράγκου Μαρία (Ιατρική Σχολή Ιωαννίνων), Φυτιλή Λίνα (συγγραφέας- εκπαιδευτικός), Χανδρινός Ιάσονας (ιστορικός-συγγραφέας), Χατζηκυριακος Παντελής (μουσικός), Χατζηπροκοπίου Μάριος (θεωρητικός παραστατικών τεχνών), Χατζηστεφάνου Άρης (δημοσιογράφος), Χριστοδουλοπούλου Στέλλα (ηθοποιός), Χριστοδούλου Αγγελική (ΑΣΚΙ), Χριστόπουλος Δημήτρης (Ελληνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου), Χρονοπούλου Στέλλα (μουσικός), Χρυσανθόπουλος Χρήστος (ιστορικός), Χωριανόπουλος Γιάννης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου).
[…] Ενάντια στο φασισμό και τον ρατσισμό… 6 μήνες μετά την είσοδο της Χρυσής Αυγής στη Βουλή, κανείς πια δεν δικαιούται να λέει ότι δεν γνωρίζει. Το αυγό του φιδιού έσπασε. Και το δηλητήριο από τις δαγκωματιές του απειλεί τώρα ανθρώπινες ζωές: φτωχών ανθρώπων που έτυχε να γεννηθούν με το «λάθος» χρώμα δέρματος και διασταυρώνονται από ατυχία με τα «τάγματα εφόδου», μεταναστών, αριστερών ή αναρχικών, καλλιτεχνών πού δεν υποτάσσονται στα γούστα των Ναζί, ομοφυλόφιλων, συνδικαλιστών, τσιγγάνων, «διαφορετικών» για τα γούστα των φαιοχιτώνων….. Μας τρομάζει η άνοδος των νεοναζί. Ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης σαν τη σημερινή. Οι κυβερνήσεις των τριών τελευταίων χρόνων που εφαρμόζουν τις πολιτικές των Μνημονίων έχουν νομιμοποιήσει την ατζέντα της Χρυσής Αυγής, με τον ρατσισμό κατά των μεταναστών, τις επιχειρήσεις-σκούπα, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους φράκτες, με τον οργουελιανό «Ξένιο Δία». Για τις δόσεις των δανείων των τραπεζιτών, έχουν φτάσει να παίζουν στα ζάρια τις ζωές 17χρονων και 18χρονων παιδιών: οι εξαγγελίες της κυβέρνησης Σαμαρά για την κατάργηση του λειψού νόμου για την ιθαγένεια είναι η σύγχρονη εκδοχή της ανθρωποθυσίας των νέων της Αθήνας στον Μινώταυρο της Τρόικας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στα νέα παιδιά των μεταναστών που θα τελειώσουν το σχολείο και θα ξαναγίνουν μετανάστες μιας πατρίδας που ποτέ δεν γνώρισαν, δεν μπορούμε παρά να βλέπουμε τα δικά μας παιδιά που αναγκάζονται να πάρουν ξανά το δρόμο της ξενιτιάς. Στα μεσάνυχτα της Χρυσής Αυγής και των πολιτικών που την θρέφουν, μας δίνουν ελπίδα και αισιοδοξία οι αχτίδες της αντίστασης: οι αντιφασιστικές διαδηλώσεις στις γειτονιές, οι μαθητές που παρέλασαν με αντιναζιστικά περιβραχιόνια στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου, οι Πακιστανοί μετανάστες που δεν φοβήθηκαν να διαδηλώσουν στις 24 Αυγούστου στην Ομόνοια ενάντια στις αστυνομικές και φασιστικές επιθέσεις, οι καλλιτέχνες που συνεχίζουν το έργο τους ατρόμητοι από τη ναζιστική τρομοκρατία. Και, πιο πολύ, κάθε μοναχική πράξη αντίστασης – σε ένα λεωφορείο, σε μια δημόσια υπηρεσία ή σε ένα πάρκο – απέναντι στον ναζιστικό ζόφο, μάς στυλώνει για τη μάχη που έχουμε μπροστά μας. …η 19 Γενάρη είναι η κραυγή σου! Στην ιστορία του φασισμού, η πάλη εναντίον του μετεωριζόταν πάντοτε ανάμεσα σε δύο στιγμές: στο «πολύ νωρίς» και στο «πλέον αργά». Για όσες και όσους υπογράφουμε αυτή την πρωτοβουλία, δεν είναι ούτε πολύ νωρίς, ούτε πολύ αργά: η ώρα για τη μάχη ενάντια στο φασισμό είναι τώρα. Μπορούμε να σμίξουμε τις πολλές και διάσπαρτες πράξεις αντίστασης σε μία μέρα μαζικής δράσης ενάντια στη φασιστική απειλή; Εμείς λέμε ναι. Γι’ αυτό ξεκινάμε το κίνημα της 19 Γενάρη. Για να ενώσουμε όλες τις διαφορετικές δυνάμεις που θέλουν να παλέψουν τον φασισμό. Αλλά, το κρισιμότερο, για να ενώσουμε όλες τις αντιφασιστικές ευαισθησίες, από όποιο κομμάτι της κοινωνίας και από οποιαδήποτε αφετηρία και αν προέρχονται, σε ένα μαζικό κίνημα που θα στριμώξει και τελικά θα γυρίσει το νεοναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής εκεί που πραγματικά ανήκει: στους υπονόμους της Ιστορίας. Ο λογικότερος τόπος συγκέντρωσης αυτής της αντιφασιστικής κραυγής δεν είναι άλλος από την πλατεία Συντάγματος: εκεί, σ’ αυτήν την Πλατεία που αντηχεί από τα συνθήματα των μεγάλων απεργιών των τριών τελευταίων χρόνων και που μυρίζει τα δακρυγόνα της αστυνομικής καταστολής ενός καθεστώτος που έχει χάσει πια κάθε δημοκρατική νομιμοποίηση, επιλέγουμε να οργανώσουμε μία μεγάλη αντιφασιστική συγκέντρωση και συναυλία, που θα δείξει ποιός είναι η πραγματική πλειοψηφία. Οι άνθρωποι του Πολιτισμού, των Γραμμάτων, των Τεχνών και της Επιστήμης, έχουμε ιδιαίτερο καθήκον να στηρίξουμε αυτή την πρωτοβουλία. Δεν μπορεί να υπάρχει πραγματική τέχνη ή επιστήμη σε κλειστές αίθουσες, τη στιγμή που έξω από τις πόρτες μας ακούμε τις μπότες αυτών που κάψανε βιβλία και στη συνέχεια ανθρώπους. Μέσα σ’ αυτή τη μάχη, σ΄ αυτή την εποχή των τεράτων, θα ανακαλύψουμε από την αρχή το πραγματικό νόημα της τέχνης και της επιστήμης. Είμαστε αισιόδοξοι και αισιόδοξες ότι σ’ αυτή τη μάχη ενάντια στη φασιστική απειλή θα βγούμε νικητές, αν αγωνιστούμε όλες και όλοι μαζί. Και η ώρα αυτής της μάχης είναι τώρα. Οι πρώτες 200 υπογραφές εδώ:Αthensantifa19jan […]
Reblogged this on ΚΕΕΡΦΑ Ιωαννίνων.
[…] https://athensantifa19jan.wordpress.com/2012/12/28/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE%CF%81%CF%85%CE%BE%C… […]
[…] […]
Κείμενο της Τέχνης Εν Κινήσει (ΤΕΚ) για το αντιφασιστικό συλλαλητήριο της 19ης Γενάρη
http://techni-en-kinisei.blogspot.gr/
Ο χειμώνας του 2012-’13 βρίσκει την ελληνική κοινωνία σε διάλυση. Η τεράστια πια ανεργία και η εργασιακή ζούγκλα, το διαλυμένο κοινωνικό κράτος, η τρομερή ανασφάλεια για το αύριο, η αυξανόμενη μετανάστευση -κυρίως της νεολαίας- στο εξωτερικό, ο αποκλεισμός από την κοινωνική ζωή, από τους δημόσιους χώρους, την παιδεία και την τέχνη, η αποξένωση, η λυσσασμένη επίθεση της τριαδικής κυβέρνησης σε δικαιώματα εργαζομένων, λαού και νεολαίας, η αναβάθμιση της κρατικής καταστολής ενάντια στους αγώνες αλλά και σε εστίες αμφισβήτησης, με λίγα λόγια τα κοινωνικά απότοκα της συστημικής καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, συνθέτουν την εικόνα του σήμερα.
Είναι αυτό το κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον στο οποίο άρχισε να εξαπλώνεται, παίρνοντας πλέον τρομαχτικές διαστάσεις, το αποκρουστικό ναζιστικό-φασιστικό φαινόμενο με κεντρική δύναμη αυτή της εγκληματικής-ναζιστικής Χρυσής Αυγής. Οι δολοφονικές-συμμορίτικες επιθέσεις σε μετανάστες, σε φοιτητές και αγωνιστές, που αποτελούσαν διαχρονικά τις πρακτικές τους, ακόμα και στα χρόνια που ήταν στο περιθώριο, τείνουν να γίνουν κανόνας σε πολλές περιοχές.
Πολιτικά, τρέχουν να αποδειχθούν πρόθυμα σκυλιά των αφεντικών, με προτάσεις όπως η κατάργηση της φορολογίας των ελλήνων εφοπλιστών, τη μεροληψία εις όφελος του «καλού» ελληνικού κεφαλαίου έναντι του «κακού» ξένου κεφαλαίου που θέλει να «κάνει κακό στη χώρα μας», ενδεδυμένοι τον αντι-μνημονιακό μανδύα επειδή «απειλεί την εδαφική μας ακεραιότητα»! Ιδεολογικά, προσπαθούν ήδη σιγά σιγά να θέσουν τα αντιεπιστημονικά και φαιδρά τους ιδεολογήματα του φυλετικού διαχωρισμού, της άρειας φυλής, ή του ζωτικού χώρου στην καθημερινή συζήτηση της ελληνικής κοινωνίας, και σε ένα βαθμό ο κίνδυνος αυτός απειλεί να πραγματωθεί.
Ο στόχος των ναζί παραμένει ένας: Οι δημοκρατικές οργανώσεις των εργαζομένων και του λαού, που είναι και οι μόνες που έχουν το συμφέρον και τη δυνατότητα να τους αντιμετωπίσουν. Η αρχή γίνεται πατώντας πάνω στο οικονομικό και πολιτικό αδιέξοδο του κόσμου που το ίδιο το σύστημα παράγει, δημιουργώντας έναν πρώτο πλαστό εσωτερικό εχθρό: τους μετανάστες. Δηλαδή τους κολασμένους της γης, τους οποίους ο ιμπεριαλισμός, με τη μορφή της οικονομικής υποδούλωσης ή/και του πολέμου (ο οποίος τόσο διεγείρει και εμπνέει τους φασίστες) οδηγεί σε ξεριζωμό από τα σπίτια τους και σε αναζήτηση κάποιας καλύτερης μοίρας με κίνδυνο πολλές φορές την ίδια τους τη ζωή.
Ούτε για μια στιγμή δεν μπαίνουμε σε συζήτηση για το «πόσους μετανάστες χωράει η Ελλάδα»! Η καπιταλιστική Ελλάδα σε κρίση δεν χωράει κανέναν, ούτε έλληνα ούτε μετανάστη! Αυτό το βιώνουμε στο πετσί μας! Οι έλληνες μετανάστες και οι μετανάστες στην Ελλάδα βιώνουν τον οικονομικό εξοστρακισμό λόγω του συστήματος παραγωγής και η κίνηση τους αυτή αξιοποιείται στρατηγικά από τα αφεντικά σαν μέσο για την συμπίεση του μεροκάματου και των εργασιακών δικαιωμάτων. Γι’αυτό είναι τόσο σημαντικό για τις κυβερνήσεις να κρατούν τους μετανάστες διαχωρισμένους από τους έλληνες εργαζόμενους. Γι’αυτό είναι σημαντικό να τους κρατούν σε ανασφάλεια. Γι’ αυτό δεν τους δίνουν χαρτιά. Γι’ αυτό δεν τους δίνουν άσυλο. Η ανεργία, ο ρατσισμός, τα χαμηλά μεροκάματα, η διάσπαση των εργαζομένων είναι για αυτούς επιλογή όχι πρόβλημα! Ούτε για μια στιγμή δεν μπαίνουμε σε συζήτηση για «νόμιμους ή παράνομους» μετανάστες. Οι μετανάστες είναι τα ταξικά αδέρφια μας. Οι μετανάστες είμαστε εμείς, άλλωστε πλέον και εμείς είμαστε μετανάστες.
Η ΤΕΚ σαν συλλογικότητα εργαζομένων-καλλιτεχνών δεν στέκεται μόνο ιδεολογικά και πολιτικά μαζί με τους μετανάστες και απέναντι από τους ναζί, αλλά επιδιώκει μια καλλιτεχνική παραγωγή στο πλευρό τους, στο πλευρό του αγωνιζόμενου λαού: ελλήνων μαζί και μεταναστών.
Πρωτοβουλίες όπως αυτή της 19 Γενάρη μπορούν να συμβάλουν στην ανάδειξη του ζητήματος κεντρικά στην κοινωνία, και να ανοίξουν μια χρήσιμη κουβέντα για να εξηγηθεί το φασιστικό-ναζιστικό φαινόμενο. Μπορούν να δώσουν στην κοινωνία το σήμα ότι η ντόπια διανόηση-τέχνη διαχωρίζεται ρητά από τους ναζί και να καλέσει την ίδια την κοινωνία να πάρει θέση μαζί της. Γι’αυτό σαν ΤΕΚ καλούμε στο συλλαλητήριο της 19ης Γενάρη, και συμμετέχουμε σε αυτό με τη φυσική μας παρουσία στο δρόμο καθώς και στο καλλιτεχνικό σκέλος της εκδήλωσης (MC Yinka).
Για να μπορεί μια τέτοια κίνηση να είναι προωθητική για τον αντιφασιστικό αγώνα πρέπει να προσπαθήσει, με την πολιτική της στάση αλλά και την καλλιτεχνική της παραγωγή, να βρει τους πραγματικούς δεσμούς που υπάρχουν μεταξύ των ελλήνων και μεταναστών καταπιεσμένων και να προβάλλει τον κοινό οργανωμένο αγώνα σαν την μόνη λύση απέναντι στην επίθεση των από πάνω που βρίσκονται σε πανικό λόγο της δικιάς τους κρίσης.
Οι μετανάστες θα μας βρουν μαζί τους με τη δράση και την τέχνη μας, οι φασίστες απέναντί τους.
Αθήνα, Ιανουάριος 2013
Επίσης η Τέχνη Εν Κινήσει, κυκλοφόρησε μια συλλογή με έργα μελών της αφιερωμένη στον 1 χρόνο από την έναρξη της απεργίας των Χαλυβουργών. Εάν έχει νόημα η τέχνη αυτό μπορεί να βρεθεί όταν θα ξαναγίνει οργανικό μέρος της ζωής των ανθρώπων, οργανικό μέρος του λαϊκού και κοινωνικού κινήματος χειραφέτησης!
Δείτε, ακούστε και κατεβάστε τη συλλογή και αν σας αρέσει προωθήστε τη όπου νομίζετε:
http://techni-en-kinisei.blogspot.gr/p/blog-page.html
[…] ήδη υπογράψει 200 άτομα. Μπορείτε να δείτε τα ονόματα εδώ. Κείμενο υποστήριξης για τη 19 Γενάρη μάς έστειλε από […]
[…] ακαδημαϊκοί, κλπ, που συνυπέγραψαν την έκκληση «Ενάντια στο φασισμό και τον ρατσισμό, η 19 Γενάρη είναι…, μαζί με τους μουσικούς που συμμετέχουν αφιλοκερδώς, […]
[…] ακαδημαϊκοί, κλπ, που συνυπέγραψαν την έκκληση «Ενάντια στο φασισμό και τον ρατσισμό, η 19 Γενάρη είναι…, μαζί με τους μουσικούς που συμμετέχουν αφιλοκερδώς, […]
[…] ακαδημαϊκοί, κλπ, που συνυπέγραψαν την έκκληση «Ενάντια στο φασισμό και τον ρατσισμό, η 19 Γενάρη είναι…, μαζί με τους μουσικούς που συμμετέχουν αφιλοκερδώς, […]